ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Αναπληρωνοντας το χαμενο χρονο

 

Τα «δώρα» της κυβέρνησης προς τη δημόσια παιδεία τελειωμό δεν έχουν, σε λίγες μέρες γονείς και μαθητές θάχουν ν’ αντιμετωπίσουν έναν ακόμη παραλογισμό, τις προαγωγικές εξετάσεις της α’ λυκείου με πανελλαδική βάση θεμάτων, που κανείς δεν ξέρει τι περιλαμβάνει. Ωστόσο, πριν από τους εφήβους, θα δώσουμε όλοι οι ενήλικες τις άλλες εξετάσεις στις 18 και στις 25 του Μάη, και γι’ αυτές την ύλη την έχουμε πολύ καλά εμπεδώσει. Ας τους κόψουμε!

Τα «δώρα» της κυβέρνησης προς τη δημόσια παιδεία τελειωμό δεν έχουν, σε λίγες μέρες γονείς και μαθητές θάχουν ν’ αντιμετωπίσουν έναν ακόμη παραλογισμό, τις προαγωγικές εξετάσεις της α’ λυκείου με πανελλαδική βάση θεμάτων, που κανείς δεν ξέρει τι περιλαμβάνει. Ωστόσο, πριν από τους εφήβους, θα δώσουμε όλοι οι ενήλικες τις άλλες εξετάσεις στις 18 και στις 25 του Μάη, και γι’ αυτές την ύλη την έχουμε πολύ καλά εμπεδώσει. Ας τους κόψουμε!

 

Της Αγγέλικας Σαπουνά

Το «παιδαγωγικό» της πρόσωπο αποφάσισε να αναδείξει η κυβέρνηση της συμφοράς, ένα μήνα πριν απ’ τις ευρωεκλογές που θα κρίνουν, όπως όλοι πια παραδέχονται, το μέλλον της και το δικό μας. Έτσι, το υπουργείο Παιδείας ενεργοποίησε τη διάταξη για αναπλήρωση, μέσα στις διακοπές του Πάσχα, των ωρών που «χάθηκαν», προξενώντας νέα αναστάτωση στην ήδη καταταλαιπωρημένη σχολική κοινότητα. Μοιάζει, βέβαια, λογικό ν’ αναπληρωθούν ώρες μαθημάτων που δεν έγιναν, ειδικά ένα μήνα πριν τις προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις, οπότε προς τι η φασαρία; Αντί να υποχωρήσουμε βιαστικά στον «κοινωνικό αυτοματισμό», τον οποίο η κυβέρνηση επιδιώκει φυσικά εν όψει της «ημέρας της κρίσεως» στις 25 του Μάη, καλούμε τους αναγνώστες μας να λάβουν υπόψη τους ψύχραιμα μερικά δεδομένα:

Τα δεδομένα

Καταρχάς, η αναπλήρωση των ωρών για την οποία κόπτεται το υπουργείο αφορά ώρες και μέρες καταλήψεων και απεργιών. Απεργίες έγιναν, όχι όμως για τόσο πολλές μέρες ώστε να χαθούν οι άπειρες διδακτικές ώρες, οι δε καταλήψεις ήταν συγκριτικά πολύ λιγότερες σε σχέση με άλλες χρονιές. Τα δε σχολεία, ακολουθώντας μια πεπατημένη χρόνων, έκαναν τα αναγκαία για τη μείωση των ωρών που χάθηκαν για τους παραπάνω λόγους, περικόπτοντας περιπάτους κι εκδρομές κι εντατικοποιώντας ενδεχομένως τη διδασκαλία εκεί που ήταν απολύτως αναγκαίο, πολύ πριν την εγκύκλιο για τις διακοπές του Πάσχα.
Ωστόσο, η φετινή σχολική χρονιά είναι, όντως, μια απ’ τις θλιβερότερες των τελευταίων χρόνων. Είναι η χρονιά κατά την οποία μόνιμοι εκπαιδευτικοί, για πρώτη φορά σε καθεστώς τυπικά δημοκρατικό, απολύθηκαν για λόγους μνημονιακής «εξοικονόμησης πόρων»! Στην ίδια αντίληψη οι πιο δημοφιλείς ειδικότητες στα επαγγελματικά λύκεια καταργήθηκαν –δηλαδή, χαρίστηκαν στην ιδιωτική κατάρτιση– οι μαθητές αναγκάστηκαν ν’ αλλάξουν κλάδο ή να μη διδαχθούν κάποια αντικείμενα, χιλιάδες ώρες χάθηκαν στην ανακατωσούρα, προγράμματα δεν έγιναν καθόλου ή ξεκίνησαν με μεγάλη καθυστέρηση εξαιτίας έλλειψης προσωπικού (επειδή η κυβέρνηση δεν το διόρισε), μαθητές σε μικρά μέρη αποσύρθηκαν από μόνοι τους από τις πανελλαδικές επειδή δεν είχαν καθηγητές κ.ο.κ.
Τέλος δε, σ’ αυτό το κλίμα και επειδή η κυβέρνηση κόπτεται για την «ποιότητα» της δημόσιας εκπαίδευσης, την οποία η ίδια ξεχαρβαλώνει συστηματικά, εφαρμόστηκε εντέλει υποχρεωτικά, με τη γνωστή εγκύκλιο «εντέλλεσθε…», αφού οι εκπαιδευτικοί μαζικά αρνήθηκαν, και η «εθελοντική» συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην περίφημη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ενώ έπεται η ατομική τους αξιολόγηση, διαδικασίες-οχήματα ιεράρχησης των σχολείων σε «καλά» και «κακά» και εκπειθάρχησης των εκπαιδευτικών, επί ποινή διαθεσιμότητας και απόλυσης ενός εκ των προτέρων καθορισμένου ποσοστού τους.
Όλα τα παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές έκαναν απεργίες, καταλήψεις και πάμπολλες κινητοποιήσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς, παρόλο που δεν κατάφεραν να «παγώσουν» τη λειτουργία των σχολείων, όπως ίσως θα αντιστοιχούσε στο μέγεθος του εγκλήματος που διαπράττεται εις βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης. Κι αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν κοροϊδία την πρόσφατη έγνοια του υπουργείου για την απώλεια διδακτικών ωρών, το ίδιο δε και οι μαθητές, πολλοί απ’ τους οποίους δεν πήγαν στα σχολεία για την αναπλήρωση, ιδιαίτερα αν τους περίσσευαν απουσίες…

Ας τους κόψουμε!

Στα σχολεία η γεύση απ’ τη χρονιά είναι πικρή και η οργή περισσεύει, παρά το φόβο που έχει αναγκάσει πολλούς να «σκύβουν το κεφάλι», όχι πάντως επειδή εγκρίνουν τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις.
Και βέβαια, η επίθεση του κυβερνητικού εκπροσώπου στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, που «τολμά» να είναι υποψήφιος με το ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές, αν και απολυμένος, δείχνει το τρόμο αυτής της σάπιας εξουσίας απέναντι στις αντιστάσεις που δεν κάμπτονται, παρά τους συνεχείς εκφοβισμούς.
Τα «δώρα» της κυβέρνησης προς τη δημόσια παιδεία τελειωμό δεν έχουν, σε λίγες μέρες γονείς και μαθητές θάχουν ν’ αντιμετωπίσουν έναν ακόμη παραλογισμό, τις προαγωγικές εξετάσεις της α’ λυκείου με πανελλαδική βάση θεμάτων, που κανείς δεν ξέρει τι περιλαμβάνει. Ωστόσο, πριν από τους εφήβους, θα δώσουμε όλοι οι ενήλικες τις άλλες εξετάσεις στις 18 και στις 25 του Μάη, και γι’ αυτές την ύλη την έχουμε πολύ καλά εμπεδώσει. Ας τους κόψουμε!

 

http://epohi.gr/portal/koinonia/16727-anaplironontas-to-xameno-xrono

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s