Βορά στους καταπατητές η δημόσια ακίνητη περιουσία – Πόρισμα «φωτιά» των Οικονομικών Επιθεωρητών που παραδόθηκε στον Γιάννη Στουρνάρα – Τα οκτώ «πιπεράτα» σημεία του πορίσματος παρουσιάζει το bankingnews

Greece-for-sale

Στο έλεος των καταπατητών παραμένει η ακίνητη περιουσία του δημοσίου. Πόρισμα –«φωτιά» που συνέταξαν οι οικονομικοί επιθεωρητές και παρέδωσαν στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα καταδεικνύει την χαοτική κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις κτηματικές υπηρεσίες μετά την εφαρμογή του μνημονίου στην χώρα μας.

Στην έκθεση καταγράφονται οι σοβαρότερες αδυναμίες μαζί με τα πιο «ακανθώδη» προβλήματα των υπηρεσιών μετά την έρευνα την οποία διεξήγαγαν οι επιθεωρητές εν όψει της καταγραφής αυτών των εκτάσεων στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
Από αυτά που ξεχωρίζουν είναι ότι εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα δεν λαμβάνονται πια μέτρα προστασίας των δημοσίων εκτάσεων. Οι  κτηματικές υπηρεσίες δεν προλαβαίνουν να κάνουν αυτοψίες ή να εξετάσουν τις καταγγελίες τις οποίες κάνουν πολίτες  με αποτέλεσμα το κράτος  να χάνει όχι μόνο έσοδα από  πρόστιμα που έχει επιβάλλει στους καταπατητές αλλά και ολόκληρες  εκτάσεις που έχει στην κατοχή του!
Μεγάλο «αγκάθι» παραμένει και το γεγονός ότι οι κτηματικές υπηρεσίες δεν γνωρίζουν ποια ακίνητα του δημοσίου είναι υποχρεωμένα να υπερασπιστούν στα δικαστήρια, αφού όπως έχει παρατηρηθεί υπάρχουν δημόσια κτήματα που ελέγχονται ταυτόχρονα και από τις  κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και από τις υπηρεσίες  του υπουργείου  Γεωργίας αλλά και από τις αντίστοιχες διευθύνσεις των περιφερειών.
Το στοιχείο αυτό εξυπηρετεί τα σχέδια των επίδοξων καταπατητών οι οποίοι λόγω της επικάλυψης των  αρμοδιοτήτων επικαλούνται …αναρμοδιότητα όποιας υπηρεσίας ασκήσει διοικητικά μέτρα σε βάρος τους με απώτερο σκοπό να ακυρωθούν στη συνέχεια από τα αρμόδια δικαστήρια.
Πολλά είναι τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί και με την στέγαση των κυβερνητικών κτιρίων. Οι κτηματικές υπηρεσίες αντί να εντοπίζουν δημόσια ακίνητα στα οποία το κράτος θα μπορούσε να στεγάζεται δωρεάν συνεχίζουν να μισθώνουν κτίρια από ιδιώτες  αυξάνοντας έτσι τις πιέσεις στις κρατικές δαπάνες.
Επίσης, στα «τυφλά» βαδίζει η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για τη μείωση των ενοικίων έως και 25% στα ακίνητα που μισθώνει το δημόσιο από την στιγμή που απουσιάζει ο προβλεπόμενος έλεγχος.
Θέση στον μεγάλο αυτό  «χάρτη» των προβλημάτων με την δημόσια περιουσία έχουν και οι απαλλοτριώσεις από την στιγμή που οι υπηρεσίες δεν προχωρούν στη μετεγγραφή της ιδιοκτησίας που έχει απαλλοτριωθεί κάνοντας έτσι ακόμη πιο θολή την εικόνα που υπάρχει σε αυτό το πεδίο.

Αναλυτικότερα, όμως τα οκτώ «πιπεράτα» σημεία της έκθεσης είναι τα εξής:
1.  Δεν γίνονται αυτοψίες στα καταγεγραμμένα δημόσια κτήματα εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και δεν λαμβάνονται πια μέτρα προστασίας τους. Επειδή δεν συντάσσονται πλέον Πρωτόκολλα Διοικητικής Αποβολής, Εκθέσεις Ελέγχου κλπ για τα δημόσια ακίνητα, το δημόσιο όχι μόνο δεν εισπράττει έσοδα από πρόστιμα, αλλά τελικά φθάνει να χάνει και τα κτήματα τα οποία έχει στην κατοχή του.  Οι καταπατητές τα κερδίζουν στα δικαστήρια επικαλούμενοι χρησικτησία ενώ, όπου περνά το Κτηματολόγιο, αποβάλλεται από ιδιοκτήτης το Δημόσιο!
2. Οι κτηματικές υπηρεσίες δεν γνωρίζουν την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου. Όπως έχει παρατηρηθεί υπάρχουν δημόσια κτήματα που ελέγχονται ταυτόχρονα και από τις  κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και από τις υπηρεσίες  του υπουργείου  Γεωργίας  αλλά και από τις αντίστοιχες διευθύνσεις των περιφερειών. Λόγω της επικάλυψης αρμοδιοτήτων επίδοξοι καταπατητές επικαλούνται …αναρμοδιότητα όποιας υπηρεσίας ασκήσει διοικητικά μέτρα σε βάρος τους με απώτερο σκοπό να ακυρωθούν στη συνέχεια από τα αρμόδια δικαστήρια σε περίπτωση ανακοπών.
3.   Λόγω του περιορισμού αριθμού των υπαλλήλων στις κτηματικές υπηρεσίες, δεν γίνονται αυτοψίες στις – λιγοστές – περιοχές όπου έχει καθοριστεί  αιγιαλός και δεν λαμβάνονται μέτρα προστασίας του αιγιαλού και της παραλίας.
4.  Χαρακτηριστική είναι η ολιγωρία των υπηρεσιών στις καταγγελίες που δέχονται για την καταπάτηση της δημόσιας περιουσίας. Οι περισσότερες από αυτές τις καταγγελίες που κάνουν οι πολίτες είτε δεν εξετάζονται ή ακόμη και αν συμβαίνει αυτό  αυτές εξετάζονται πολύ αργά…
5.  Το κράτος μπορεί να κάνει απαλλοτριώσεις αλλά οι υπηρεσίες δεν προχωρούν στη μετεγγραφή της ιδιοκτησίας.
6. Οι κτηματικές υπηρεσίες έχουν φθάσει να δίνουν σε ιδιοκτήτες ακινήτων που απαλλοτριώθηκαν βεβαιώσεις και πιστοποιητικά περί μη προβολής δικαιωμάτων του Δημοσίου, χωρίς προηγουμένως  να έχουν αποκλείσει δικαιώματα επί των εκτάσεων αυτών που μπορεί να δικαιούνται άλλοι φορείς του δημοσίου που διαχειρίζονται δημόσια ακίνητα, όπως η διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης, ή το υπουργείο Υγείας ή υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών  Ασφαλίσεων.
7. Πολύ συχνά οι κτηματικές υπηρεσίες χορηγούν βεβαιώσεις σχετικές με την αξία του απαλλοτριωμένου ακινήτου χωρίς τη συμμετοχή του ειδικού πραγματογνώμονα που ορίζει ο σχετικός νόμος ( Κώδικας Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων).
8. Οι κτηματικές υπηρεσίες αντί να εντοπίζουν δημόσια ακίνητα στα οποία το κράτος θα μπορούσε να στεγάζεται δωρεάν συνεχίζουν να μισθώνουν κτίρια και ακίνητα από ιδιώτες. Επίσης, δεν ελέγχουν αν στις παρούσες δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην κτηματαγορά έχουν μειωθεί τα ενοίκια που πληρώνει το δημόσιο για την στέγαση των υπηρεσιών του σε ποσοστό έως και 25% ανάλογα με το ποσό του μηνιαίου μισθώματος, που ορίζει ο σχετικός νόμος.

Μ. Χριστοδούλου
http://www.bankingnews.gr

|http://www.bankingnews.gr/ellada/item/115405-%CE%B2%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1-%E2%80%93-%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CF%8C%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B1-%E2%80%93-%CF%84%CE%B1-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%8E-%CF%80%CE%B9%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-bankingnews

Η Ελλάδα πωλείται! Ο κατάλογος ξεπουλήματος

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στο Ταμείο (ΤΑΙΠΕΔ) μεταφέρθηκαν:

  • Ο Τουριστικός λιμένας Φαλήρου,
  • το αεροδρόμιο Σέδες στη Θέρμη Θεσσαλονίκη (1,3 εκατ. τ.μ.),
  • το Ξενία Βιτύνας, που βρίσκεται στη θέση «Καμπέα» ή «Καμίνια» της πρώην κοινότητας Κάτω Μαγουλιάνας του Δήμου Βυτίνας,
  • το Ξενία Δελφών, που βρίσκεται στην Περιφερειακή Ενότητας Φωκίδας στους Δελφούς του Δήμου Δελφών,
  • το Ξενία Αράχωβας, που βρίσκεται στην Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, στη θέση «Κουμουλά» του οικισμού της Αράχοβας, του Δήμου Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας,
  • το Μοτέλ Ξενία του Καρτερού στο Ηράκλειο της Κρήτης,
  • το Ξενοδοχειακό Συγκρότημα Λητώ στο Καμινάκι της Μυκόνου,
  • το Κτήμα Μονοδένδρι Αζάπικο, εκτάσεως 291.619 τ.μ., στον Δήμο Σιθωνίας της Χαλκιδικής.
  • το Κάμπινγκ της Επανωμής, εκτάσεως 3.210.155 τ.μ., που βρίσκεται στον ομώνυμο οικισμό του Δήμου Θερμαϊκού, στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης,
  • το Κάμπινγκ Θερμαϊκού στην Αγία Τριάδα Θεσσαλονίκης,
  • το Κάμπινγκ Ασπροβάλτας στην Ασπροβάλτα της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται επί της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας,
  • το Κάμπινγκ στο Ποσείδι της Καλάνδρας Χαλκιδικής, εκτάσεως 293.870 τ.μ.,
  • το κάμπινγκ στην Κρυοπηγή της Κασσάνδρας, εκτάσεως 117.009 τ.μ., της Χαλκιδικής,
  • το κτήμα Καλλιθέας Ρόδου, εκτάσεως 321.390 τ.μ.,
  • η Λουτρόπολη Υπάτης,
  • οι ιαματικές πηγές Αιδηψού Ευβοίας,
  • ο πρώην εργοταξιακός χώρος στη ζεύξη Ρίου – Αντίρριου (συνολικού εμβαδού 213.583 τ.μ.),
  • ακίνητο της ΕΡΤ (εμβαδού 760.807 τ.μ.) στην Περαία Θεσσαλονίκης,
  • έκταση 47.000 τ.μ., που βρίσκονται σε συνολική έκταση 185.535 τ.μ., στην τοποθεσία «Κουκούμια» περιφέρειας Λάρδου – Ρόδου,
  • ακίνητο του ΕΟΤ συνολικής έκτασης 1.180.720 τ.μ. στην τοποθεσία «Τσαμπίκα», του Δήμου Αρχαγγέλου της Ρόδου,
  • ακίνητο 410.000 τ.μ. στην περιοχή Αρχαγγέλου της Ρόδου, στη θέση «Σφουγγάρια – Κατσούνα», που αποτελεί τμήμα ακινήτου μεγαλύτερης έκτασης 1,3 εκατ. τ.μ., που βρίσκεται στη θέση Σιαμακί – Πετρώνας – Τέμπρο – Στεγνά,
  • γεωτεμάχια στη θέση «Σαμπάριζα» ή «Πηγάδια» της Κοινότητας Θερμησίας, του Δήμου Ερμιονίδος της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας,
  • ακίνητο συνολικού εμβαδού 827.930 τ.μ. στα Καμμένα Βούρλα,
  • άλλο ακίνητο, συνολικού εμβαδού 488.089 τ.μ. στα Καμμένα Βούρλα,
  • αγροτεμάχιο έκτασης 83.844 τ.μ. στην περιοχή «Κάτω Κορακιάνα» του Δήμου Κερκύρας (βρίσκεται σε απόσταση περίπου 13 χλμ. από την πόλη της Κέρκυρας),
  • το ακίνητο «Κτήμα Νέας Ηρακλείτσας», εκτάσεως 105.140 τ.μ., το οποίο βρίσκεται στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, στον οικισμό Νέα Ηρακλείτσα του Δήμου Παγγαίου,
  • το κτήριο του ΕΟΜΜΕΧ στην οδό Μητροπόλεως 9, στο κέντρο της Αθήνας,
  • το ακίνητο και τα κτήρια του ΕΟΜΜΕΧ στη συμβολή των οδών Κορυζή και Θράκης στον Ταύρο της Αττικής,
  • ακίνητο εκτάσεως 68.450 τ.μ. στη θέση Τραπεζάκι της περιοχής Μουσάτα του Δήμου Κεφαλλονιάς στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων,
  • το ακίνητο «Κτήμα Ζαχάρως» εκτάσεως 123.678 τ.μ. στον Δήμο Ζαχάρως της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας,
  • ακίνητο εκτάσεως 153.611 τ.μ. στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, στη θέση «Καλά Νερά – Κάτω Γατζέα» του Δήμου Νοτίου Πηλίου,
  • το ακίνητο Κτήμα Ρίου Πατρών, εκτάσεως 16.737 τ.μ., που βρίσκεται στη θέση Ρίο του Δήμου Πατρέων,
  • το ακίνητο Ακτή Καλού Χωριού Αγίου Νικολάου, εκτάσεως 46.942 τ.μ. στο Λασίθι της Κρήτης,
  • το «Κτήμα Καραθώνα», εκτάσεως 1.911.893 τ.μ. στην Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδος, στη θέση Καραθώνας του Δήμου Ναυπλίου,
  • ακίνητο εκτάσεως 28.000 τ.μ. στη θέση Γουβιά του Δήμου Κέρκυρας,
  • ο 5ος και 6ος όροφος πολυώροφου κτιηίου συνολικής δομημένης επιφάνειας 1.463 τ.μ., που βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Αιόλου και Σταδίου στον Δήμο Αθηναίων.

Παράλληλα, μεταβιβάστηκε το δικαίωμα της επιφανείας στην έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγ. Κοσμά (εξαιρουμένων του αιγιαλού και της παραλίας) του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας (ΕΑΚΝ) Αγίου Κοσμά Αττικής, καθώς και του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας (Μαρίνα) Αγ. Κοσμά Αττικής, αλλά και του ακινήτου του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού. Μάλιστα μεταβιβάστηκε ποσοστό 30% εξ αδιαιρέτου των εν λόγω ακινήτων

http://www.i-diadromi.gr/2013/05/blog-post_9074.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s